zaterdag 29 oktober 2011

Zelfwerkzaamheid

 

 

 

 

 

Als je het over zelfwerkzaamheid hebt, denk ik aan alles wat je met zelfwerkzaamheid kunt bereiken.

Maar dan denk ik ook aan overheden die deze zelfwerkzaamheid hoog in het vaan hebben en  stimuleren in onze culturele samenleving, zo ook in mijn dorp Best.

 

En als ik me dan ingezet heb samen met heel veel andere mensen om me heen, om een toneelproductie tot een goed resultaat te brengen. Dit alles met jongeren en ouderen.

In een ruimte die uniek is voor heel Brabant. Ik heb het natuurlijk over het Tejaterke, ik mag wel zeggen ons Tejaterke naar al die jaren, na alles wat we hier bereikt hebben, en duizenden mensen een fijne avond berzorgden. Begrijp ik niet waarom dit Tejaterke moet verdwijnen in een economies slechte tijd, voor iedereen. Met heel veel pijn in mijn hart en tranen van ontroering verlies ik met vele om mij heen iets heel moois en wordt onze Passie voor het Tejaterke, ons ontnomen.

 

Met zelfwerkzaamheid zoals wij als geen ander weten wat dat inhoud, zouden we dit Tejaterke met weinig kosten kunnen behouden. De wil is er volgens mij ook altijd geweest vanuit de plaatselijke politiek, om dit Tejaterke te behouden voor de Bestse  samenleving.

Of worden we bedrogen door deze plaatselijke politiek. Weet de plaatselijke politiek überhaupt wel inhoudelijk waar men het over heeft? Ik denk het namelijk niet.

 

Als je het over geld verspillen hebt door de Gemeente Best dan kan ik er nog wel een paar opnoemen, maar dat hoeft niet, want dat is toch niet wat we willen. Die verspilling is bij ieder weldenkende in Best bekend.

 

Nee, ik zou wel willen zien dat de Gemeente zijn verantwoordelijkheid neemt als het gaat om accommodatie onderhoud.

Zelfwerkzaamheid is een heel mooi gegeven, maar je moet het mensen niet ontnemen, om te overleven

in een laagdrempelige betaalbare samenleving.

 

 

 

 

Gerard van Opstal, met een sterk Bests gevoel.

 

 

 

Geen opmerkingen: