donderdag 3 december 2009

de handtekening van ramses shaffy (levenskunstenaar)











Het was in de jaren 70 dat ik deel uitmaakte van Showkorps De Eendracht, in deze hoedanigheid traden we in heel Europa op, soms ook wel voor de T.V., b.v. in een quiz programma van Kick Stokhuizen. Dus tijdens de opnames in de studio in Hilversum zag ik in de Kantine Ramses Shaffy die ik mateloos bewonderde in die tijd, nu trouwens nog.
Ik had toen ook een hond van het ras Afghaanse windhond, zijn naam was Ramses.
Ik vroeg aan Ramses Shaffy een handtekening met de woorden ik heb een hond die ook Ramses heet.O zij hij wat voor Ras. Na ik zei dat het een Afghaanse windhond was met een eigenzinnig karakter, beaamde hij dit al lachend met dan is het goed.
Later heb ik de Handtekening van Ramses in de LP Sun Set Sun Kiss geplakt die ik nog steeds heb, en die nu naar zijn dood een verzamel object geworden is.

Trouwens Ramses de Afghaanse windhond was heel mooi, maar niet te hanteren, ik heb hem naar zijn moeder terug gebracht. Hij zal misschien net zoals de andere Ramses wel ergens in een roze Wolk rondzweven.


Ramses bedankt voor al het moois, en eigenzinnigheid.



Ik draai op dit moment je muziek, en het verhaal van Sun Set Sun Kiss de volgende keer.



1 opmerking:

l' Art de Regarder zei

Heel mooi en onopgepoetst van Ramses Shaffy:http://video.aol.com/video-detail/ramses-shaffy-zingt-voor-jarige-bert-kistjes-2-jiddisch/4231615104